La Jugada

Sí, Jugada amb majúscula. Després d’alguns anys al congelador, la idea de cercar la jugada de més puntuació possible en scrabble en català m’ha tornat a picar. Era abril de 2013 que us proposava un repte la solució  del qual era una jugada de 1699 punts. Això va inspirar en Joan a Manresa que en va trobar una de 1725, i la seva, al seu torn em va esperonar per trobar-ne una de 1728.

Ja aleshores vaig deixar escrit que era possible augmentar encara una mica aquesta puntuació, i provant de fer una recerca exhaustiva, n’he trobat una que dona 1740 punts i que volia compartir amb vosaltres.

Partida

La qüestió és que, a més de ser “jugable” (partir d’un tauler en que totes les paraules siguin vàlides) calia poder arribar-hi jugant les fitxes de set en set com a màxim, així que he fet una hipotètica partida (Jo contra Tu) que permet arribar-hi. Doncs això. A més de fer la paraula amb més puntuació coneguda (per mi), m’has donat una monumental pallissa en la partida que permet jugar-la.

Acabo dient que encara potser es pot trobar una paraula que faci un o dos punts més. Hi ha hagut algunes modificacions interessants al diccionari, que fan que calgui començar de nou la recerca. Per exemple, el mot BA ara val, i es pot allargar amb la H de desharmonitzava.

 

 

 

Una resposta a “La Jugada

Deixa un comentari