La fem més grossa?

A arrel del passat apunt del repte va haver-hi un fructífer intercanvi de correus electrònics amb en Joan, que va ser el primer a trobar-ne la resposta que proposava. Em va avançar que hi havia combinacions semblants que permetien augmentar la puntuació de la jugada més enllà dels 1699 punts.

A continuació, en escriure l’apunt sobre la solució del repte, no vaig poder deixar de pensar-hi,  ja que en el propi escrit identificava possibles camins per explorar. Així que vaig decidir-me a provar-ho, mantenint les paraules que toquen els triples de paraula, i intentar guanyar uns (pocs) puntets amb la resta, canviant les dues fitxes de DESHARMONITZAVA que tenim al faristol, més enllà de les que trepitgen multiplicadors (D,H,O,Z i A). Si la primera estratègia va ser triar deixar al tauler els mots de tres lletres (ARM i NIT), més un dels de dues (ES, ja que AV pesa més), potser l’estratègia contrària donaria més punts. Això lligat a que en la llista de mots allargables amb z havia passat inadvertidament per sobre del més llarg de tots em va fer pensar que me’n sortiria.

I així va sortir la següent jugada, de 1723 punts (si no m’he descomptat), en que calia trobar una bonica paret que permetés lligar les lletres alternades presents al tauler.

1723

L’endemà, però, podia llegir que la jugada que em comentava en Joan, ara a la web de Manresa, era de 1725 punts. I, ves, jo no soc envejós, però això em va esperonar a mirar-ho una mica més, i a aprofitar-me de la seva bona pensada de deixar la S al faristol en comptes de la R de ARM, que ja es veu que dona més possibilitats. I em vaig trobar amb aquesta, de 1728 punts.

1728

 Vull deixar clar que la recerca del mot allargable amb S no ha estat, ni molt menys, exhaustiva (encara queden al sac algunes lletres de 2 i 3 punts), així que estic segur que aquesta no serà la última paraula sobre la jugada de més puntuació. En qualsevol cas, aquí la deixo (de moment) i us animo a anar més enllà i fer-la més grossa.

2 respostes a “La fem més grossa?

Deixa un comentari